Sunday, February 14, 2010

Cikgu Nasir

Inilah nama guru yang terpahat dihati ini dari dulu kini dan selamanya. Seorang guru yang terlalu baik bagiku. Tidak meninggikan suaranya padaku. Dan yang paling aku suka adalah misainya. Kini aku juga mempunyai misai seperti Cikgu Nasir.
Tandatangan Cikgu Nasir juga aku gunakkan untuk menanda buku latihan anak muridku kini.Sememangnya sedari dulu aku suka dengan tandatangan Cikgu nasir pada buku latihanku.
Seakan-akan macam reben. Memang cantik. Cikgu Nasir juga selalu menyuruh aku mengambil begnya di kereta.Tidak lupa juga Cikgu Nasir suruh aku mengambil bekas makanan yang dibawanya daripada rumah.Masih jelas terbayang diruang mataku tangannya yang memberikan ku roti mentega untuk sarapan pagi. Itulah sarapan yang cukup mewah bagiku dulu.
Sehingga sekarang, jika aku melihat tandatanganku pada buku latihan dan juga roti mentega kenangan ketika di SK Bandar Maharani Muar jelas terbayang. Dan Wajah macho Cikgu Nasir tidak lepas daripada ingatanku.
Dimana Cikgu Nasir sekarang.
Rasa sangat rindu untuk mencium tangan Cikgu Nasir,sebagaimana yang pernah aku buat dulu

2 comments: